LÄMPÖJOOGA

Salin lämmitys mietoon n. 29-32 asteeseen tapahtuu infrapunalämmittimillä, ilmankostutin takaa miellyttävät harjoitusolosuhteet.

Infrapunalämmittimet auttavat siihen, että lihakset ja nivelet pysyvät lämpiminä heti alusta koko harjoituksen ajan.

On syytä muistaa, että lämpö mahdollistaa kehon syvemmän venymisen, joten asanoihin on silti mentävä omia rajoja kunnioittaen, ilman kehon pakottamista. Asanat ovat samoja kuin hatha/flowjoogassa, mutta lämpötilaero saa harjoituksen tuntumaan aivan omanlaiseltaan. Lämmitetyssä salissa pintaverenkierto lisääntyy ja kuona-aineet lähtevät nopeammin liikkeelle.

Jooga lämpimässä salissa on ihanaa erityisesti talvella, harjoituksen lämpö tuntuu ytimessä asti.  Lämmitetty, pieni joogasali yhdistettynä

60 minuutin fyysiseen joogaharjoitukseen tuo hien pintaan, joten otathan tunnille mukaan riittävästi nestettä, sillä liian vähäinen nesteen saanti voi johtaa lihaskramppeihin tai päänsärkyyn.

Tunnille voi osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta.

Otathan lämpöjoogatunnille mukaasi vesipullon sekä pyyhkeen hien pyyhkimistä varten sekä joogamattosi suojaksi. Suosittelemme säännöllisesti käyville joogamattopyyhettä, joita on myynnissä Studiolla.

 

Infrapunasäteily on ihmissilmälle näkymätöntä valoa, joka ei lämmitä ilmaa lainkaan, vaan tilassa olevia ihmisiä ja massaa.

Infrapunasäteily siis kulkee ihon läpi kudoksiin toisin kuin tavallinen valo, ja sen vuoksi  mm. infrapunaterapiaa käytetään lääketieteessä apuna.

 

Seuraavissa tapauksissa lämpöjoogaa infrapunavalossa ei suositella:

  • akuutti vamma

  • sydänsairaus

  • verenkiertohäiriöt

  • veren hyytymishäiriöt

  • turvotus

  • kasvaimet

  • alkuraskaus

Mikäli epäilet lämpöjoogan sopivuutta sinulle, keskustelethan ensin lääkärisi kanssa.

Huom, Studiollamme ei ole suihkumahdollisuutta.