ILMAJOOGA

Aerial joogassa eli ilmajoogassa perinteinen joogaharjoitus nostetaan osittain ilmaan, jolloin asanoiden tukena käytetään kattoon kiinnitettyä pitkää kangaslenkkiä, hammockia.

Ilmajoogakankaan avulla voidaan tukea vartaloa asanoissa ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti kehon linjauksia tukien.

Ilmajooga kehittää tehokkaasti keskivartalon lihaksia ja kehonhallintaa sekä avaa selän ja hartiaseudun lihasjäykkyystiloja. 

Laadukkaan opetuksen ja asiakasturvallisuuden vuoksi  ilmajooga -tuntien asiakaspaikat on rajattu. Ilmoittauduthan siis tunnille aina varausjärjestelmän kautta.

 

Luethan vastuuvapautus kaavakkeen ja ilmajoogatuntien ohjeistuksen ennen tunnille tuloasi.

Lue se tästä.

 

HUOM! Ilmajooga ei sovellu raskaana oleville!!

 

HUOMIOITHAN AERIAL TUNNEILLA VAATETUKSEN:

Pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot/ pitkähihainen paita. Ei koruja.

Ilmajooga, aerial jooga

Aerial Yin (ei vakioviikkotunti!)

Aerial YIN tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat lisätä koko kehon liikkuvuutta, avata kireitä jumikohtia lihaksista ja notkistua.

Syvävenyttävä. passiivinen harjoitus, jossa yin harjoituksen perusperiaatteiden mukaisesti viipyillään asennoissa pitkiä aikoja antaen kehon luonnostaan avautua. Meditatiivinen, rauhallinen harjoitus, joka sopii myös ensi kertalaisille erinomaisesti.

Harjoitus tehdään joko alhaalle lasketussa kankaassa tai normaalilla kangaskorkeudella.

Aerial jooga Lempeä

Tämä tunti ei vaadi aikaisempaa joogakokemusta, joten ilmajoogailut on hyvä aloittaa tästä tunnista! 

Tunnilla harjoitellaan ilmajoogan helppoja perusliikkeitä, jotka kehittävät voimaa ja liikkuvuutta. Harjoitus etenee rauhallisessa, lempeässä tahdissa.

Tällä tunnilla emme tee inversioita eli pääylösalaisin olevia liikkeitä. 

Aerial jooga Smooth

Tunti on lempeä, mutta hieman dynaamisempi, sulavan pehmeästi etenevä keskivahva joogatunti, jolla tehdään myös muutamia inversioita eli pääalaspäin liikkeitä.

Ensikertalainen voi osallistua tunnille, mutta suosittelemme ensin Aerial Lempeä tunnilla käymistä.

 

Aerial jooga Flow (ei vakioviikkotunti!)

Virtaavat asanat ilmajoogakankaan kanssa haastavat kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa, joten sinulla tulee olla ilmajoogan perusasiat hallussa. Harjoituksessa tehdään inversioita.

Aerial Flow- tunti edellyttää, että olet käynyt jo Aerial-tunneillamme useasti ja ilmajoogakankaalla tehty harjoitus on sinulle jo tuttua.

Itsenäinen harjoittelu

Itsenäinen harjoittelu- tunti tarkoittaa omatoimista, itsenäistä joogaharjoitusta, jossa ei ole ohjausta. Opettaja on paikalla, jolloin voi kysyä neuvoa ja vinkkejä, mutta pääasiallisesti harjoitus tehdään itsenäisesti omaan tahtiin, omia kehon tarpeita kuunnellen.